27.5.2012

Suomalaiset rippaa itseään offiin

Tölkki on selkeästi pop. Eikös tässä oo joku veromuutos tapahtunut tai jotain, muistelen. Enivei, juomia saa selkeesti aiempaa enemmän metalliputken sisällä. Jaffa, limujen ikiklassikko, on myös saanut alumiinia ympärilleen, eikä tölkki ole pöllömmän näköinen. Retrohenkinen tölkki Jaffan alkuajoilta. Hartsuhan on hyödyntänyt vanhaa mainoksissaan viime aikoina muutenkin.

Se on surkeaa vähän. Tämä ei nimittäin kerro Hartwallin mainostoimiston diggailusta, vaan suomalaisen designin tasosta. Joskus 1960-luvulla suomalaiset osas jotain ja kiistatta tyylikäs nainen Jackie K. piti muutamaa Marimekon hepenettä ja sen jälkeen paitsi Martsu, myös suurin osa Suomesta on elänyt 60-luvun designin siivellä, kopioiden vanhaa kerta toisensa jälkeen. Kovimmat jutut viime vuosilta on jotain rumia lintuja. Voi voi...

Mut siis Jaffa-tölkki mielestäni style, kelpaa kantaa kotiin ja limukkaakin juo, kun tarpeeksi harvoin huulilleen nostaa. Vakilimuksi keltainen on liian pleini kyllä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti